Tipp d`Und Tallinnas- suurepärane algatus, suurepärane kogemus!

“Esimest korda tundsin end Euroopa linnas” iseloomustas tänast ratturite aktsiooni üks naisterahvas. Jahh, täpselt nii ongi, Kesklinn oli kenasti rattureid täis. Sõideti üksi ja paarikaupa. FB järgi sõitis linnas ligi 900 inimest ja selline arvestatav katsetus aitas tegelikult välja tuua selle päris tunde, et kui tõesti inimesed sõidaks rohkem rattaga, mis siis oleks. Ütlen kohe ära, et ei olnudki midagi hullu, ummikuid me ei põhjustanud, kõik sujus.

mees koeraga

Vaatan, et juba on jõutud rääkida sellest, et tänased sõitjad mitte kõik, ei liigelnud nii kuis peab, ei antud teed õiges kohas, ei näidatud käemärke. Erandkorras oli tänavatele tulnud suur hulk neid inimesi kes tahaks rattaga sõita, kuid kes seda sellistel teedel ja sellise liiklusega igapäevaselt teha ei julge. Ja ma ei paneks neile üldse eksimusi pahaks. Minge ise ja proovige sõita nendel tänavatel kui seda varem teinud pole. Niisama maal külateel oskab igaüks veereda, kuid bussiradadega arvestamine, kehv teemärgistus, mõned hullud autojuhid, see kõik hajutab tähelepanu ja tekitab hämmingut. See ei olegi nii kerge!

Samas, mina nägin väga hästi liiklevaid rattureid, käed sirgelt varakult väljas, rahulikult kulgemas. Ma arvan, et olime kordades korralikumad kui paljud autojuhid.

Bussirajad on toredad, kuid seadus ütleb, et tuleb sõita võimalikult tee ääres, samas mitte bussiradadel. Täna leidsime paljudega end tee keskelt, kust ühelt poolt möödus buss ja teiselt poolt pressis end läbi kaubik. Ruumi pool meetrit seal rattaga ukerdada, sest kõigil oli loomulikult igale poole kiire. Sain isegi mitme härrasmehega monoloogi peetud, mina väntasin, tema sõitis aken alla keritud minu kõrval ja muudkui karjus (ilmselt oli tal halvasti vist kuulda).  Ühesõnaga teeb bussiradadel sõitmise keeld Tallinnas ratturi elu raskemaks ja riskima pead palju rohkem.

Mina oma lapsi sellisesse liiklusesse ei julgeks saata, kuid täiskasvanutesse ma usun. Kuigi  sõidan rattaga linnas aeg-ajalt, siis täna 2 h ringi vuramist kinnitasid, et olen oma mõtetega õigel teel. Kui me autode hulka linnas ei vähenda, siis võime siia ja sinna neid jooni veidi maha tõmmata ja öelda, et rattateid on juurde tulnud, kuid väga palju see jalgrataste kasutamist ei suurenda. Vaja on reaalselt turvalisi rattateid, kus on rohkem kui 50 cm ruumi ja mis viivad sind ühest kohast teise.naised tandemiga

Nagu varem olen öelnud, peame suutma osa transiitliiklusest linnast eemale juhtida ja korraldama ühistranspordi mugavaks ja kiireks ning ühendama naabervaldadega. Nii väheneb kesklinnas autode hulk ja võime vabalt mõned autoread katta muruga ning luua kergliiklusteed.

Ja politseid kiidan ka- väga kena, et FB lehel kõik seadused ja käitumisnõuded meelde tuletati. Meenutasin igaks juhuks ise ja seda tegid paljud. Tulge järgmine kord meiega sõitma, teil on ilusad neoonvestid ja head jalgrattad!

Korraldajatele supersuured tänud ja ma usun, et nii nagu FB lehe peal kirjutati- mingi muutus on toimunud!

See sissekande postitati kategooriasse Kesklinn, Liiklus ja transport, Tallinn. Lisa otselink järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Tere e-posti aadress ei avaldata. Vajalikud väljad on märgitud: *

*


*

Kasutada saab järgmisi HTML märksõnu: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>